Astrologische mandala, de planeten.

Ik had er al een af, met planeten. Maar op het laatst heb ik er lijnen in getekend van sterrenbeeld naar bijbehorende planeet. Daarin had ik enkele foutjes gemaakt die ik niet meer kon verdoezelen. Dus besloot ik er nog een op te zetten. Eerst heb ik een keizerskroon opgezet met een maskeerstift. Na het schilderen kan je dan de lijnen wegwrijven waardoor die mooie witte lijnen ontstaan. Rond de zon heb ik de planeten ingetekend. Daarna is het geheel ingekleurd met aquarelverf. Ik gebruik hiervoor de oude verfdoosjes van mijn vader, ik voel met dan verbonden met hem. ( Hij is zo’n twintig jaar geleden overleden) rond de mandala staat de karaktertrek die bij de planeet hoort. Tot mijn schrik was ik Neptunus vergeten. Die heb ik er achteraf opgeplakt😇. Het was fijn om deze mandala te maken, eventjes pauze van mijn tekenlessen😉 en flink uitmeten en tekenen met een lineaal.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. karin+marcel
    nov 17, 2022 @ 17:41:02

    Prachtig.!!

    Like

    Beantwoorden

Plaats een reactie