Astrologische mandala Kreeft

In de cursus waren we aangekomen bij het sterrenbeeld Kreeft. Ik dacht, dat doe ik wel even, dat is mijn eigen sterrenbeeld. In de beschrijving van eigenschappen van de kreeft herken ik veel van mijzelf. Dus ik ging vol goede moed aan de slag. De totem van de kreeft is Specht. Omdat thuis en zorgzaamheid erg bij de kreeft passen kies ik voor een specht die haar jong voedt.

In de bladeren die ik als achtergrond gebruik voor de boom, zet ik verschillende eigenschappen van mijn sterrenbeeld. En dan gaat het mis. De achtergrond is gewoon niet naar mijn zin. Te aanwezig maar toch ook te flets. Na heel veel verschillende kleuren erbij te mengen laat ik het even met rust. Ik geef de boom een rode gloed als schaduw. Dan komt die toch meer naar voren. Dan maak ik de rand erom heen. Ik teken er rozenkwarts en maanstenen in. Dat zijn stenen die bij dit sterrenbeeld horen. Het wordt een zacht geheel. Ik had meer kracht verwacht van mijzelf. Maar het past wel bij mijn levensfase nu, beetje zoekend. Ik besluit als afronding de cyclus van de maan te tekenen. Na enkele vergissingen ( dat blauw laat zich niet gummen) besluit ik de maantjes uit te knippen en op te plakken. Het was een klusje , zal ik maar zeggen. Maar goed, ik verklaar hem af.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. plukjedag54
    feb 19, 2023 @ 13:01:16

    Mooi Tonneke. De beschrijving van het ontstaan en jouw struggle met kleur en materiaal maken voor mij heel duidelijk dat precies naar jezelf kijken best ingewikkeld is. Zo lees ik het in ieder geval en zo herken ik het 😁 Liefs,

    Liesbeth

    >

    Like

    Beantwoorden

Plaats een reactie